Overslaan en naar de inhoud gaan
S-blog Een blog van Nationaal
Een blog van De Voorzorg
Bewegen, meer dan sport alleen
September is het ideale moment om opnieuw te beginnen sporten. Maar niet iedereen heeft daar de tijd of energie voor. En dat is ook niet nodig, volgens beweegexpert Jotie De Meyer van S-Sport // Recreas.
Gezond 22.08.2018
Illustratie over manieren om te bewegen

“Je hoeft niet elke dag 10 kilometer te joggen en 50 sit-ups te doen om gezond te leven. Voldoende bewegen is al heel wat. En het is helemaal niet moeilijk om dat in je dagelijkse routine op te nemen. De truc is om het bewegen zodanig te verweven met je gewoontes, dat het geen opdracht meer is. Zo wordt bewegen een natuurlijk onderdeel van je leven en gaat het als vanzelf, zonder dat je er extra tijd of moeite in hoeft te stoppen.”

Beweegexpert Jotie De Meyer
6 tips van beweegexpert Jotie
  1. Sta recht terwijl je telefoneert en wandel rond tijdens gesprekken met je smartphone.
  2. Spreek op een kilometer van dat terrasje of die vergaderplaats af en wandel samen naar daar.
  3. Parkeer je auto wat verder dan gewoonlijk en wandel het laatste stukje.
  4. Poets je tanden op 1 (licht gebogen) been om je enkelstabiliteit te trainen.
  5. Haal regelmatig een glas water in plaats van ’s morgens een literfles op je bureau te zetten.
  6. Doe lichte oefeningen tijdens het tv-kijken. Gebruik bijvoorbeeld boeken als gewichtjes.
Home
Welkom op de S-blog
Welkom!
Kies jouw regio zodat je altijd verhalen te zien krijgt die voor jou relevant zijn.